Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
احمد سالک


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




سیاسی » مشاهیر سیاسی » تعداد بازدید: ٣٠٧٣٥٤
احمد سالک
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
احمد سالک منتخب مردماصفهان در مجلس دهم شورای اسلامی می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک در خانواده مذهبي و روحاني متولد شد و تحصيلات ابتدايي و متوسطه را تا اخذ مدرك ديپلم رياضي پيش گرفت و در كنار آن به صورت همزمان به تحصيل علوم حوزوي نیز همت گماشت.

وی پس از ارتحال مرحوم پدرش آیت الله حاج شيخ محمود سالك كاشاني ، جهت ادامه تحصيلات علوم دینی به حوزه علميه زرين شهر اصفهان و سپس به قم هجرت نمود.

ایشان فعالیت های سياسي خودش را از دوران دبيرستان مصادف با ارتحال آيت الله العظمي بروجردي و در كنار مبارزات مرحوم پدرش در قالب شبكه هائي تحت نظر مرحوم شهيد مظلوم آيت الله بهشتي آغاز نمود.

در طول مبارزات قبل از پيروزي انقلاب اسلامي 5 تا 6 بار توسط ساواك دستگير و نهایتاً جزء ملي كشهاي زندان اوين قرار گرفت.



سوابق مبارزاتي و تحصیلی حاج احمد سالک از زبان خودش:



سوابق مبارزاتي :

از سال ارتحال حضرت آيت الله بروجردي 1340 پدرم به دليل ارتباطات با آيت الله كاشاني، در متن مبارزات بودند، بنابر اين محيط خانواده يك محيط مبارزاتي بود و رجال سياسي به منزل ما اعم از علما بزرگ و سياسيون تردد داشتند. در سالهاي 1346 تا 1348 دوران دبيرستان در شبكه هاي مبارزاتي كه تحت نظر شهيد مظلوم آيت الله بهشتي ره بود در يك هسته 5 نفره فعاليتهاي ضد رژيم را در جلسات مخفي در منازل اداره ميكرديم (شرح ما وقع در مركز اسناد انقلاب اسلامي موجود است). در سالهاي 1352 به بعد پنج بار توسط ساواك در شهركرد ،بروجرد، داران، ميمه، و ... دستگيرو فرار كردم و بالاخره در سال 1354 در شهر آباده دستگير شدم و به زندان عادل آباد شيراز و سپس به زندان اوين، دوران ملي كشها را ادامه داديم، پس از آزادي به گرگان و سپس به بندر عباس توسط جامعه مدرسين قم اعزام شدم در بندر عباس مجددا دستگير شدم تا پيروزي انقلاب اسلامي



سوابق تحصيلي :


سال آغاز تحصيل: 1347_ 1348 مقدمات: مصادف با گرفتن ديپلم رياضي و زبان انگليسي، دروس حوزه را آغاز كردم از كتاب جامع المقدمات، سيوطي و.... و تدريس هم ميكردم در مدرسه صدر خواجو حجره داشتم و مشغول تحصيل بودم و بعد از گرفتن ديپلم رياضي مدتي مديد در مدرسه علميه زرين شهر بودم. سطح: پس از فوت مرحوم مغفور حضرت آيت الله حاج شيخ محمود سالك كاشاني، پدر بزرگوارم، با مشورت علماء اصفهان براي ادامه تحصيلات حوزوي عازم شهر مقدس قم شدم، و دروس سطوح مختلف را در محضر اساتيد همچون مرحوم آيت الله سيد ابوالفضل موسوي، مرحوم آيت الله فاضل لنكراني( كفايه جلد اول)، آيت الله مشكيني، حضرت حجت الاسلام و المسلمين آقاي مسعودي، آيت الله مظاهري و مرحوم شهيد حاج آقاي حسن بهشتي نژاد، آيت الله گرگاني، بني فضل و آيت الله خزعلي و ... خارج: توفيق داشتم، ولو مدت كوتاهي بود، از درس خارج فقه مرحو م آيت الله گلپايگاني، مرحوم آيت الله فاضل لنكراني، آيت الله خزعلي فراگيري فن علم تفسير قرآن، آيت الله مشكيني ،بهره ببرم محل تحصيل به ترتيب: حوزه علميه اصفهان(مدرسه صدر خواجو) _حوزه علميه زرين شهر(در مديريت حوزه) _حوزه علميه قم(مدرسه آيت الله مرعشي نجفي در چهار مردان_ و سپس در خيابان ارم، و بالاخره در مدرسه فيضيه و در مدرسه حجتيه) و در منزل اجاره اي و ... به حمدالله تا کنون تحصیل در علوم حوزوی را رها نکرده ام و سال هاست که در درس خارج فقه مقام معظم رهبری تلمذ دارم. و در فرصت های کوتاهی که در اختیار دارم به صورت مقطعی به تدریس در حوزه و دانشگاه نیز اهتمام دارم.



سوابق اجرايي و مدیریتی:

حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد سالک پس از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي در مسئوليت هاي مختلف مديريتي خدمت نموده است که به اهم آنها اشاره می شود:

- مسئول كميته دفاع شهري اصفهان در سال 1357

- فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اصفهان در سال 1358

- فرمانده بسيج مستضعفين كل كشور در سال های 1359 و 60

- سه دوره نمایندگی مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي (دوره های اول- سوم و چهارم)

- فرمانده كميته انقلاب اسلامي كشور از سال 1364 الی 1366

- مسئول كميته بررسي مسائل عراق به حكم مقام معظم رهبري

- مسئول دفتر حركتهاي اسلامي و مردمي وزارت خارجه

- نماينده ولی فقیه در نيروي قدس سپاه پاسداران از سال 1369 الی 1379

- دبیر هیات مرکزی گزینش بانک مرکزی

- نماينده ولي فقيه در سازمان حفاظت و اطلاعات کل سپاه از سال 1380 الی 1385

- عضو شورای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم

- دبير هيات عالي گزينش كشور از سال 1385 الی 1387

- مشاور رئیس جمهور در دولت نهم

- معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) از سال 1387 الی 1390

- عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز از سال 1376 تا کنون

- سخنگوی جامعه روحانيت مبارز از سال 1387 تا ۱۳۹۱

- عضو هيئت منصفه دادگاه ويژه روحانيت از سال ۱۳۹۱

- نماینده مردم شریف اصفهان در دور نهم مجلس شورای اسلامی

- رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم

- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی

- نائب رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم

- نائب رئیس فراکسیون روحانیون مجلس نهم

- رییس کمیسیون مشترک طرح صیانت از حجاب و عفاف

- مدرس حوزه و دانشگاه


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

احمد سالک

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,